پرسش های متداول

 
 آیا برای نصب نرم افزار یا فعالسازی نیاز به جابجایی کامپیوتر و یا حضور کارشناس در محل نصب است؟
خیر. نصب نرم افزار از طریق لوح فشرده با اتوران فارسی صورت می گیرد و نیاز به مراجعه حضوری نیست.

 

کیانا با کدام ویندوزها سازگار است؟ آبا بر روی ویندوزهای 64 بیتی هم کار می کند؟
با ویندوز XP سرویس پک 2 و 3، Vista و 7 و 8 سازگاری کامل دارد. همچنین علاوه بر ویندوزهای 32 بیتی، با ویندوزهای 64 بیتی نیز سازگار است.

 

آیا غیر از کیانا نرم افزارهای جانبی دیگری را هم باید نصب کنیم؟
خیر. کلیه نرم افزارهای مورد نیاز کیانا در هنگام نصب برنامه، بصورت خودکار نصب می شوند و در حالت عادی به نرم افزارهای اضافی نیاز ندارید.

 

آیا نرم افزار بدون اتصال به اینترنت هم کار می کند؟
بله. نرم افزار تا زمانی که نیاز به بروزرسانی نداشته باشد بدون اینترنت هم کار می کند. ولی بروز رسانی فقط از طریق اینترنت ممکن است و اگر امکان دسترسی به اینترنت را ندارید باید با واحد پشتیبانی تماس بگیرید تا نسخه جدید نرم افزار پس از اخذ هزینه ارسال برای شما پست شود.

 

در مراکز درمانی که چندین پزشک وجود دارد هم می توان از کیانا استفاده نمود؟
بله. درهنگام نصب کیانا باید گزینه «مرکز درمانی» را انتخاب کنید. سپس از منوی «اطلاعات اولیه» مشخصات پزشکانی که در آن مرکز شاغل هستند را وارد می کنید.

 

کیانا نصب شده، ولی وقتی روی آیکون آن کلیک می کنیم پیغام خطا می دهد!
چند احتمال وجود دارد:
1- مجوز ادمین ندارید. کیانا برای اجرا به دسترسی ادمین نیاز دارد. بدین منظور بر روی آیکون نرم افزار کلیک راست زده و گزینه properties را انتخاب کنید، در برگه compatibility   گزینه Run this program as administrator را تیک زده و دکمه apply را بزنید.
2- در اثر چند باز نصب ناقص و حذف غیر اصولی نرم افزار، نرم افزار مشکل پیدا کرده است. در این صورت یکبار کامل آن را حذف کرده و کامپیوتر را راه اندازی مجدد کرده و دوباره کیانا را نصب کنید.
3- فولدر یا یکی از فایل های نرم افزار پاک شده است و نرم افزار را باید مجدد نصب کنید.
4-  ویندوز یا کامپیوتر شما ویروس دارد یا دچار مشکل است و کیانا را نمی تواند اجرا کند.
برای راهنمایی بیشتر با واحد پشتیبانی تماس بگیرید.

 

نوشته های نرم افزار خوانا نیست و حروف بهم ریخته دیده می شود!
در صورتي كه كلمات با فونت فارسي مشاهده نمي شود، بايد تنظيمات ويندوز را به زبان فارسي تغيير دهيد.
ویندوز XP : در پنجره Control Panel بر روي آيكن Regional & Languages Option كليك كرده و در پنجره باز شده در زبانه هاي Regional Option و Advance Option زبان سيستم را به فارسي تغيير دهيد. براي اين كار ممكن است به سي دي نصب Windows Xp نياز باشد.
ویندوز Vista و Seven : در پنجره Control Panel بر روي آيكن Region & Language كليك كرده و در پنجره باز شده در زبانه هاي keyborads & Languages و دکمه change keyboard را انتخاب و سپس با دکمه  Add زبان فارسی را به زبان های خود اضافه کنید.

 

تعرفه خدمات پزشکی و سهم بیمار چطور محاسبه می شود؟
کلیه تعرفه هایی که نیاز به تغییر دارند در منوی «امکانات» و گزینه «تغییر تعرفه ها» آورده شده است. مانند ویزیت و... شما می توانید هرگونه تغییری که می خواهید در تعرفه ها و کدها انجام دهید.

 

برای ارسال اطلاعات نسخه های ثبت شده به بیمه باید چکار کنیم؟
ابتدا باید کلیه نسخه ها را در سیستم ثبت کنید. سپس:
1- از منوی "امکانات" گزینه "ایجاد فایل بیمه" را انتخاب می کنید.
2- آن ماهی که می خواهید اطلاعات آن ماه را به بیمه بفرستید انتخاب می کنید.
3- مسیر ذخیره فایل را انتخاب می کنید (مثلاً دسکتاپ)
4- دکمه تایید را می زنید (تعداد نسخه هایی که در آن ماه ثبت شده نمایش داده می شود)
5- به محل ذخیره فایل رفته (مثلا دسکتاپ) و آن فایل را بر روی سی دی و یا بر بروی فلاپی دیسک منتقل می کنید.
6- گزارش چاپی را نیز از طریق منوی "امکانات" انتخاب و چاپ کرده و به همراه سی دی یا فلاپی تحویل بیمه می دهید.
نکته: فایل ایجاد شده بسیار کم حجم است. همچنین محتویات فایلی که برای بیمه می برید بر روی کامپیوتر شما قابل مشاهده نیست و فقط توسط سازمان بیمه گر استفاده است.

 

برای بروز رسانی نرم افزار باید چکار کنیم؟
کافیست رایانه ای که برنامه کیانا روی آن نصب است را به اینترنت متصل کنید و از طریق دکمه بروز رسانی در نرم افزار، آخرین نسخه را دریافت کنید. این بروز رسانی بسیار کم حجم بوده و از طریق اتصال های کند (dial-up ) نیز امکان پذیر است.
نکته1: بروز رسانی نرم افزار فقط برای کاربرای که هنوز تاریخ اعتبار پشتیبانی آنان پایان نیافته است امکان پذیر است. (برای کسب اطلاعات بیشتر با واحد پشتیبانی تماس بگیرید)
نکته2: تا زمانی که از طریق واحد پشتیبانی کیانا اطلاع رسانی نشده است نیازی به تغییر آدرس بروز رسانی نرم افزار کیانا نیست.

 

آیا بعد از اتمام مدت پشتیبانی، نرم افزار از کار می افتد؟
خیر. نرم افزار بدون هیچ گونه مشکلی و بدون محدودیت کار می کند! ولی چنانچه سازمانهای بیمه گر در تعرفه ها یا کدهای خود تغییراتی را ایجاد نمایند، برای این دسته از کاربران امکان بروز رسانی کیانا وجود ندارد. برای تمدید تاریخ پیشتیبانی باید با واحد پشتیبانی تماس بگیرید تا شما را راهنمایی نمایند.

 

اگر نیاز به نصب ویندوز جدید داشته باشیم، باید چکار کنیم؟
قبل از نصب ویندوز باید از اطلاعات و نسخه های ثبت شده فایل پشتیبان تهیه کنید. برای اینکار به منوی «پشتیبانی اطلاعات» رفته و با استفاده از گزینه «تهیه پشتیبان بانک اطلاعات» از اطلاعات خود پشتیبان (backup ) تهیه کنید و در جایی نگهداری کنید. بعد از نصب ویندوز جدید، کیانا را مجدد نصب کرده و رمز فعالسازی که در هنگام خرید دریافت کردید را وارد می کنید، سپس از طریق منوی «پشتیبان اطلاعات» و گزینه «بازیابی پشتیبان بانک اطلاعات» آن فایلی که ایجاد کرده بودید را انتخاب کرده و نسخه های قبلی بصورت خودکار بازخوانی می شوند. بدین ترتیب کلیه اطلاعات در ویندوز جدید وارد می شود.
نکته: توصیه می کنیم هر چند وقت یکبار از نسخه های ثبت شده پشتیبان تهیه کنید تا در صورت بروز مشکل برای کامپیوتر و ویندوز، اطلاعات از دست نروند.

 

سازمان بیمه نیروهای مسلح فایل های ما را قبول نکرده اند! اشکال در کجاست؟
این احتمالات وجود دارد:
1-  نرم افزار خود را هنوز بروز نکرده اید و از ورژن های قدیمی نرم افزار استفاده می کنید. (باید به پیام هایی که در این رابطه برای شما پیامک شده است توجه کنید)
2-  فایل بیمه به درستی تهیه نشده است و یا  بر روی سی دی یا فلاپی درست کپی نشده است.
3- به اشتباه بجای اینکه گزینه «ایجاد فایل» را انتخاب کنید گزینه تهیه پشتیبان بانک اطلاعاتی را انتخاب کرده اید.
4- کد سازمانی بیمه (یک عدد 5 یا 6 رقمی) در نرم افزار به اشتباه وارد شده است.
* در صورتی که تمام این موراد را چک کردید و باز هم مشکل حل نشد، بعد از اتصال به اینترنت از طریق منوی «خدمات» و گزینه «تماس با ما» فایل خروجی بیمه را برای ما بفرستید و توضیحات لازم را بنویسید تا کارشناسان واحد پشتیبانی کیانا مشکل شما را در اسرع وقت بررسی کنند.
- اگر چاپگر در دسترس نباشد برای چاپ گزارشها باید چکار کنیم؟
اگر به پرینتر دسترسی ندارید پیشنهاد می کنیم از نرم افزارهای سازنده فایل PDF استفاده کنید و فایل ایجاد شده را برای چاپ به محلی که چاپگر وجود دارد منتقل کنید.
بدین منظور باید یکی از نرم افزارهای تولید فایل های PDF را نصب کنید. مثل Acrobat professional ، PDFCreator ،  CutePDF Writer و ... بعد از نصب یک پرینتر مجازی برای شما درست می شود که چاپ گزارش را از طریق آن انجام می دهید و فایل را ذخیره می کنید.
به عنوان نمونه می توانید آخرین نسخه نرم افزار PDFCreator را از این آدرس دریافت کنید.

 

All Rights Reserved. © 2010-2021 Designed By Parnak.org